Zawsze chcę, żeby pracodawca wybrał najlepszego kandydata, a nie po prostu wybrał.
Jeden z kandydatów na CEO powiedział kiedyś do mnie:
Panie Tomku, panu bez różnicy, którego kandydata wybiorą, projekt pan zamknie i kasę dostanie…
? Ja jednak zawsze chcę, żeby wybrali najlepszego i inaczej sobie nie wyobrażam.
Dlaczego❓
Argumentów mam wiele, wymienię część ilustrujących moje stanowisko:
- Mam podejście biznesowe i chcę, żeby każda nowe osoba w firmie mojego klienta dawała największą możliwą wartość dodaną.
- Myślę po gospodarsku, jakby to była moja firma.
- Jeśli jest do chwycenia szansa rynkowa (tak traktuję dobrych managerów, specjalistów których można zatrudnić), bierzmy ją. Często to oznacza dla nas nieco bólu, bo ta „świeża krew” w firmie może zakłócić spokój, który mieliśmy dotychczas. Może się okazać, że my też będziemy musieli się bardziej starać, bez względu na to, czy jesteśmy współpracownikami, przełożonymi, zarządem, a może właścicielami firmy.
- Każda zatrudniona za moim pośrednictwem osoba jest dla mnie chodzącą reklamą.
- Najlepsi rozwijają firmę, z czasem pracodawca potrzebuje kolejnych fachowców, są inne projekty tych samych właścicieli, kooperantów.
- Wiele z obsadzanych przeze mnie stanowisk to pozycje managerskie, na których podejmuje się decyzje o zatrudnianiu kolejnych pracowników, a ja lubię mieć możliwie najlepszych managerów po drugiej stronie
? I jeszcze jedna uwaga. Dla moich pracodawców chcę jak najlepszych kandydatów, ale zawsze dbam o dopasowanie do firmy, projektu, często zespołu. Jeśli to możliwe staram się tak rekrutować, jakby nowy kontrakt na linii pracodawca – zatrudniony miał obowiązywać na długie lata. Dlatego też pewnych bardzo dobrych kandydatów odrzucam.
? A może ta moja strategia nie jest najlepsza❓ Może warto mieć więcej spokoju❓
_____________
Czytaj też:
Czy zatrudnić osobę, którą kiedyś zwolniłem?
W rekrutacji oferta ma kontrofertę
Oferta pracy od byłego pracodawcy
Dlaczego nowi zarabiają więcej?
Dlaczego rekrutacja to handel?
Jesteś tak dobry, jak dobrych masz pracowników
Komunikacja wewnętrzna – co i dlaczego komunikować pracownikom?
EVP – wartości pracodawcy
Employee Advocacy – pracownik Twoim ambasadorem
Offboarding – sztuka rozstania z pracownikiem