Kandydat nieidealny – zatrudniasz?

Kandydat Nieidealny – Czy zatrudniasz? Kiedy jest nieidealny? Niedopasowany, a może nie w pełni zdrowy?

Kiedy uznajesz, że dopasowanie kandydata do profilu jest ok? Ile %, w ilu kompetencjach? Assesment, analiza itd.

Kogo wykluczasz z udziału w rekrutacji, kto sam się wyklucza?

Żyjemy w zachodniej kulturze, to kultura sukcesu, kultura wysokiej wydajności pracy. W Polsce mamy dostęp do nowoczesnej medycyny. Dziś żyją ludzie, którzy dawniej nie mieliby szans na życie. Żyją i chcą dalej żyć. Są zawody, w których zdrowie musi być super, bo np. ma to wpływ na bezpieczeństwo innych. W wielu zawodach stan zdrowia nie ma jednak większego znaczenia.

Są osoby, które chorują przewlekle. Może zaczęły chorować pracując na umowie zlecenia, może w trakcie umowy o pracę na czas określony. Zasiłek chorobowy będzie należny także po dacie zakończenia umowy. Jednak co, jeśli ktoś potrzebuje nowej pracy? Wie, że z tą chorobą będzie funkcjonować do końca swoich dni. Chce jednak normalnie żyć.

Bardzo rzadko widzę w CV przerwę w karierze związaną z podratowaniem zdrowia. Choroba to temat tabu. W Polsce miliony ludzi choruje przewlekle. Miewają bardzo trudne okresy, wielu z nich to bardzo dobrzy pracownicy. Temat jednak gdzieś znika, wysuwa się poza nawias.

 

Czy chorzy to są ludzie niewidzialni, czy tak chcemy ich widzieć rynkowo?

Zachowując się profesjonalnie w rekrutacji unikam tematów prywatnych, są też pewne ograniczenia prawne. Cześć osób jednak otwiera się sama, bo mają zaufanie, bo tego potrzebują.

 

Co możesz zrobić, żeby ograniczyć wykluczenie?

A może taki punkt widzenia – choroba to doświadczenie, które pozwala zdobyć nowe, ważne kompetencje.

 

____________

 

Czytaj też:

Rekrutacja to sport zespołowy

Czy zatrudnić osobę, którą kiedyś zwolniłem?

W rekrutacji oferta ma kontrofertę

Oferta pracy od byłego pracodawcy

Dlaczego nowi zarabiają więcej?

Niech wygra najlepszy

Dlaczego rekrutacja to handel?

 

O autorze:
Tomasz Nalewajko

profil zawodowy na LinkedIn

Jako Headhunter od lat pozyskuję kadrę managerską i specjalistów. Jako wspieram klientów w tworzeniu i wdrażaniu rozwiązań, które skutecznie rozwijają ich biznes, z uwzględnieniem pracowników jako kluczowego zasobu firmy. Pracowników uważam za pierwszych i najważniejszych klientów firmy. Jeśli oni Cię „kupują” to jest to pierwszy krok do sukcesu biznesowego.

Powrót

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.