“Jeszcze się ze śmianiem w twarz kandydatowi nie spotkałam…” – taką wiadomość otrzymałem od osoby aktywnie szukającej pracy.
Komunikacja w rekrutacji – o tym chcę napisać w kontekście tej sytuacji.
Napisała do mnie kandydatka, która doświadczyła sytuacji pokazanej na screenshocie.
Z korespondencji wynika, że spóźniła się z aplikacją, bo stanowisko już obsadzone. Gdy chciała zostawić CV na później dowiedziała się, że w tej firmie tak to nie działa.
Ok, tak nie działa i tyle. Jednak, czy taki sposób komunikacji ze strony osoby rekrutera był prawidłowy?
➡️ Moim celem jest analiza sytuacji, nie podbijanie emocji.
Moja perspektywa
➡️ Za komunikat odpowiada nadawca➡️ Jeśli kandydatka odebrała to tak, że do mnie trafiła wiadomość “…pracę znaleźć teraz dość ciężko, ale jeszcze się ze śmianiem w twarz kandydatowi nie spotkałam…” tzn. że sposób komunikacji był nieprawidłowy.
Co nadawca miał na myśli?
➡️Rekruter napisał „To tak nie działa” dodając emoji.➡️ Może wyśmiał / wyśmiała naiwność kandydatki, a może to emonji oznaczało – to niestety tak nie działa. Ktoś tak wymyślił, ja nic nie mogę i śmiech przez łzy.
W komunikacji człowiek jest najważniejszy.
W rekrutacji zdarza się, że rekruter po drugiej stronie ma osobę wrażliwą, w ciężkiej sytuacji, bo potrzebuje pracy. Warto dopilnować szczególnej staranności przy komunikacji z takimi osobami. Niedopowiedzenia, emonji, zbędne komunikaty – to wszystko może zaszkodzić nie tylko relacji z kandydatami, ale też tworzyć zły obraz pracodawcy.
A Ty jak odebrałabyś / odebrałbyś pokazaną odpowiedź rekrutera?
PS publikacja za zgodą Pani poszukującej pracy.
___________
Czytaj też:
Czy zatrudnić osobę, którą kiedyś zwolniłem?
W rekrutacji oferta ma kontrofertę
Oferta pracy od byłego pracodawcy