Idź do ludzi!

„95% osób, z którymi zawodowo się spotykam, to są wciąż te same osoby” – powiedział front manager jednej z dużych korporacji. On akurat pracuje w części, która regularnie styka się z otwartym rynkiem.

A jak jest u managerów z tych pozafrontowych obszarów. Pewnie wielu z nich będzie miało wskaźnik powtarzalności rozmówców na poziomie 99% i więcej. Jak taka sytuacja rzutuje na życie zawodowe❓

Pokażę dwie perspektywy

1. Indywidualna

Jeśli będziesz potrzebować zmiany, to masz bardzo mało zewnętrznych interakcji, nie znasz ludzi na rynku. W razie potrzeby nowej pracy zmierzysz się z dużym osobistym wyzwaniem. Prawdopodobnie pierwsze, a często jedyne działanie, jakie przyjdzie Ci do głowy to wysyłanie CV w odpowiedzi na ogłoszenia. Skuteczność tej aktywności bywa różna lub słaba.

2. Firmowa

Jeśli potrzebujesz pozyskiwać dobrych specjalistów, managerów to znasz mało ludzi, którzy są aktywni w branży. Masz pewnie relacje ze studiów, albo z czasów jakiś kursów specjalistycznych. Jeśli jednak wśród nich nie ma osób ważnych dla Ciebie branżowo / biznesowo tu i teraz, to tzw. proste zasoby, do przyciągnięcia do firmy wartościowych osób masz niewielkie.

Co robić? ➡️ Ruszać w rynek. To hasło ogólne, które warto rozbić na czynniki pierwsze.

Inspiracją do napisania tego posta jest dla mnie Kongres Nowej Mobilności, który odbywa się w Łodzi. To konferencja rynku automotive, transportu, przemysłu i usług z tym związanych. W ostatnich tygodniach okazało się, że sporo moich klientów oraz managerów, których znam będzie na tym 3-dniowym wydarzeniu. Co ciekawe, wiele z tych osób nie zna się wzajemnie i w tych dniach będą miały okazję się poznać. Niemalże w każdym miesiącu odbywa się wiele wydarzeń na różnym poziomie – lokalnym, krajowym, międzynarodowym. Są to najróżniejsze eventy – branżowe lub międzybranżowe. Targi, konferencje, spotkania o ciekawych tematach, z expertami itp. Warto mieć rozeznanie co się dzieje i regularnie „chodzić do ludzi”. Obserwować, rozmawiać, poznawać.

W tym poście nie napiszę szczegółowo, jak to robić. To żadne science fiction i niemalże każdy sam może zacząć taką sensowną aktywność. Zwracam tylko uwagę, że tego potrzebujemy jako managerowie lub specjaliści, bo warto się stale rozwijać i poznawać inne perspektywy.

 

❓A Ty w jaki sposób wybierasz eventy, w których warto uczestniczyć❓

Uwaga! To co piszę dotyczy rynku managerów i wysokiej klasy specjalistów (w tym się specjalizuję).

_____________

Czytaj też:

Sukces przyciąga znajomych

Czy zatrudnić osobę, którą kiedyś zwolniłem?

W rekrutacji oferta ma kontrofertę

Oferta pracy od byłego pracodawcy

Dlaczego nowi zarabiają więcej?

Niech wygra najlepszy

Dlaczego rekrutacja to handel?

 

 

O autorze:
Tomasz Nalewajko – więcej na www.tomasznalewajko.pl

profil zawodowy na LinkedIn

Jako Headhunter od lat pozyskuję kadrę managerską i specjalistów. Jako wspieram klientów w tworzeniu i wdrażaniu rozwiązań, które skutecznie rozwijają ich biznes, z uwzględnieniem pracowników jako kluczowego zasobu firmy. Pracowników uważam za pierwszych i najważniejszych klientów firmy. Jeśli oni Cię „kupują” to jest to pierwszy krok do sukcesu biznesowego.

 

Powrót

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.