Audyt obejmuje analizę stanu obecnego zasobów ludzkich i towarzyszących im procesów pod kątem określenia potrzeb rozwojowych.
Celem przeprowadzenia diagnozy jest przygotowanie Przedsiębiorstwa do realizacji wyznaczonych zadań w sposób zorganizowany, efektywny i zapewniający stały rozwój.
Zdefiniowanie potrzeb rozwojowych pracowników skorelowane powinno być skorelowane z celami rozwojowymi Przedsiębiorstwa.
Korzyści wynikające z przeprowadzenia Audytu:
- Przedstawienie oceny stanu obecnego zasobów ludzkich wraz z potencjałem rozwojowym
- Zdefiniowanie rzeczywistych potrzeb rozwojowych oraz obszarów do uzupełnienia
- Przedstawienie rekomendacji i zaleceń dotyczących optymalizacji i/lub wdrożenia niezbędnych do dalszego rozwoju procedur i procesów
- Przedstawienie rekomendacji i zaleceń dotyczących planu działań rozwojowych
Audyt składa się z :
-
Analizy i diagnozy
Prace obejmują analizę:
- Głównych procesów istniejących w organizacji;
- Struktury organizacyjnej – w tym zakresu zadań i odpowiedzialności;
- Procedur, regulaminów;
- Istniejących narzędzi IT wspierających realizowane procesy;
W tym Etapie odbywają się również spotkania z pracownikami, których celem jest poznanie realiów organizacji jak również poznanie kluczowych zasobów firmy, czyli pracowników. Zakres badania pracowników zależy od decyzji Zarządu.
W każdym przypadku weryfikowane są obszary z zakresu: - Postawy pracownika;
- Organizacji pracy;
- Komunikacji;
- Motywacji.
-
Rekomendacji
Każdy audyt kończy się raportem, który szczegółowo przedstawia:
- Zakres przeprowadzonych prac;
- Analizę i diagnozę w rozbiciu na procesy, strukturę organizacyjną, piony/komórki organizacji oraz informacje dotyczące pracowników;
- Zalecenia dotyczące koniecznych działań obejmujące zarówno zmiany organizacyjne jak i proponowane działania rozwojowe względem pracowników.