Zatrudniamy kolejnego handlowca, a sprzedaż nie rośnie tak jak oczekiwaliśmy

Prawdziwa Sytuacja „ Zatrudniliśmy handlowca, który w przeszłości podobno był skuteczny, z naszej branży. Wydawało się, że jest dobrze dopasowany do naszych potrzeb. Mija czas, człowiek pracuje, efekty są słabe. Tracimy przekonanie, że będzie sprzedaż w przyszłości. Wcale nie jest taki dobry jak miał być. Znowu to przerabiamy. Znamy większość ludzi w naszej branży, są […]

czytaj więcej

Rekrutacja to nie lek na wszystkie problemy firmy

Rekrutacja nie jest lekiem na wszystkie problemy firmy. Mówię to z perspektywy headhuntera, więc powinienem być zainteresowany jak największą ilością zleconych rekrutacji, a nawet umiarkowaną rotacją pracowników. Może jest tak dlatego, że chodzimy na skróty, a pierwsza odpowiedź często jest błędna. Poniżej pokazuje często stosowane uproszczenia. Jak zwiększyć sprzedaż? Zatrudnić kolejnego handlowca Jak poprawić wydajność […]

czytaj więcej

Dlaczego rekrutacja to handel?

Dzięki pracy headhuntera nabrałem pewności, że w obecnych czasach rekrutacja to przede wszystkim proces sprzedażowo – zakupowy, handel w czystej postaci. A Ty handlujesz w procesie rekrutacji? Jak będzie w przyszłości? Niewiadomych mamy coraz więcej, rynek nie jest stabilny. Chcąc mieć pracowników firmy powinny podejmować coraz więcej działań marketingowych i handlowych nakierowanych na klienta jakim  […]

czytaj więcej

Co od strony zawodowej dała nam pandemia?

Pandemia namieszała mocno w naszym życiu, także zawodowym. Dała nam pracę zdalną na masową skalę, a wraz z nią podobno średnio dodatkowe 1,5kg masy ciała. Kolejna zdobycz to nowe pokłady stresu, a w związku z tym nowe pomysły na benefity. Obecnie na topie jest firmowy psycholog, owocowe czwartki są fajne jeśli jesteśmy w biurze.   […]

czytaj więcej

EVP – wartości pracodawcy

EVP (z ang. Employee Value Proposition lub Employer Value Proposition) to zestaw unikalnych wartości, które pracodawca oferuje swoim pracownikom. To stałe, uniwersalne atrybuty i wyróżniki, które stanowią o atrakcyjności ofert pracy i przyciągają do firmy najlepsze talenty. EVP to fundament i najważniejsza składowa employer brandingu (wizerunku pracodawcy), który pozwala pracownikom i kandydatom odpowiedzieć na pytania: […]

czytaj więcej

Komunikacja wewnętrzna

Komunikacja wewnętrzna to wymiana informacji pomiędzy pracownikami firmy a przełożonym(i). Choć dochodzi do niej samoistnie, np. kiedy po prostu ze sobą rozmawiamy, to odpowiednio kreowana staje się istotną funkcją zarządzania i kluczowym elementem wewnętrznego PR. Coraz więcej firm rozumie już ogromne znaczenie komunikacji zewnętrznej, czyli tej kierowanej do klientów, kontrahentów, konkurencji, lokalnej społeczności … Czasem […]

czytaj więcej

Zmiany na rynku pracy

SKOŃCZYŁ SIĘ RYNEK PRACOWNIKA, BUDOWANY PRZEZ LATA I WYDAWAŁOBY SIĘ BARDZO STABILNY. Epidemia koronowirusa już zakłóciła nasze życie. Wielu z nas w trakcie epidemii dotknie redukcja wynagrodzeń, niektórzy stracą pracę. Ankieta przeprowadzona w grupie Praca Dla Biegacza daje nam informacje o polaryzacji rynku. Część firm ma się dobrze, 40 – 50% odpowiedzi potwierdza stabilną sytuację. […]

czytaj więcej

Pomoc dla firm

Z niecierpliwością czekamy na uchwalenie ustawy dotyczącej pomocy przedsiębiorcom dotkniętym skutkami epidemii koronawirusa. Czy tzw. Tarcza Antykryzysowa faktycznie uratuje polskie firmy? Poniżej prezentujemy niektóre z proponowanych rozwiązań:   Zapłata CIT do końca maja (lub lipca) Ministerstwo finansów potwierdziło wydłużenie terminu na złożenie zeznania CIT-8 i zapłaty podatku za ubiegły rok  do końca maja 2020 r., […]

czytaj więcej

Praca a Bieganie – opowiada Gen. Roman Polko

Autorem tekstu jest Jarek Cieśla  Biegacz długodystansowy, piszący dla Magazynbieganie.pl, autor książek dla dzieci, współtwórca bloga Biegające Małżeństwo Często trudno jest nam znaleźć czas na trening. Niektórzy biegają przed pójściem do pracy bladym świtem lub jeszcze w zupełnych ciemnościach. Inni natomiast wolą tę aktywność uprawiać po skończeniu swoich obowiązków zawodowych. A gdyby tak biegać w drodze do […]

czytaj więcej

Etapy onboardingu

Skuteczny onboarding zwiększa identyfikację pracownika z firmą, wzmacnia zaangażowanie, poprawia retencję (zdolność do zatrzymania pracowników), zmniejsza ryzyko błędów i pozytywnie wpływa na efektywność zespołu. Wdrożenie nowego pracownika to wieloetapowy proces, który nie ogranicza się tylko do pierwszego dnia pracy. Zobacz, na jakie etapy możemy podzielić onboarding i o czym nie można zapomnieć! Etapy onboardingu (wdrożenia) […]

czytaj więcej