Silver tsunami na rynku pracy

Terminem silver tsunami określa się pokolenie dojrzałe, w wieku 55+. To nie tylko świadomi i wymagający konsumenci, ale też aktywni uczestnicy rynku pracy. Już teraz w Polsce żyje ich ponad 9 milionów, a do 2050 roku mogą stanowić nawet połowę polskiego społeczeństwa. Czy branża HR jest na to gotowa? Polska zajmuje 30. miejsce w rankingu […]

czytaj więcej

RPO – outsourcing procesów rekrutacji

Skrót RPO jednym będzie kojarzył się z Rzecznikiem Praw Obywatelskich, a innym z Regionalnym Programem Operacyjnym. W świecie HR może jednak oznaczać tylko jedno: Outsourcing Procesów Rekrutacyjnych (ang. recruitment process outsourcing). Czym jest RPO? RPO narodziło się w latach 90-tych w Stanach Zjednoczonych, skąd zawędrowało do Kanady i Wielkiej Brytanii, a obecnie szturmem podbija całą […]

czytaj więcej

Candidate Experience

Terminem Candidate Experience (CX) określa się ogół wrażeń kandydata z udziału w procesie rekrutacji. Na te wrażenia składa się wiele czynników, nie tylko pytania, jakie zadaje rekruter. Wrażenia kandydata z procesu rekrutacji są ważne. Mają wpływ nie tylko na to, czy podejmie on pracę w Twojej firmie, ale też co opowie rodzinie i znajomym, napisze […]

czytaj więcej

Employee Advocacy

Employee advocacy oznacza poparcie, jakiego pracownik udziela pracodawcy w swojej sieci. W przeszłości sieć tworzyli członkowie rodziny, przyjaciele i znajomi. Współcześnie jest podobnie, jednak sceną działań stał się Internet. To zjawisko na styku dwóch sfer – prywatnej i zawodowej. Koncentruje się na promowaniu firmy w mediach społecznościowych pracownika. Zjawisko employee advocacy (EA) narodziło się w […]

czytaj więcej

Czy warto być na LinkedIn i GoldenLine?

Przeglądanie dziesiątek ofert pracy i wysyłanie swoich aplikacji może być zadaniem żmudnym i nużącym. Czy nie lepiej, aby to pracodawcy szukali Ciebie? Tak! Codziennie tysiące rekruterów z agencji pracy w całej Polsce spędza długie godziny na poszukiwaniu odpowiednich kandydatów do pracy. Prowadzone procesy rekrutacyjne dotyczą najróżniejszych zawodów i branż. Część z nich to tzw. rekrutacje […]

czytaj więcej

Dobre CV kontra złe CV

  Ta sama osoba – dwa różne CV. Tylko jedno z nich spełni oczekiwania rekrutera i zagwarantuje kandydatce udział w rozmowie kwalifikacyjnej. Zobacz dlaczego. Ostatnio przygotowaliśmy dla was PORADNIK o tym, jak napisać skuteczne CV. Dziś wracamy z obiecanymi przykładami – mamy nadzieję, że pozwolą Wam zrozumieć, jak nieznaczne czasem różnice, mogą całkowicie zmienić postrzeganie […]

czytaj więcej

Jak napisać skuteczne CV?

Twoje CV z dużym prawdopodobieństwem nie zostanie przeczytane w całości – przeciętnie rekruter potrzebuje od kilku do kilkunastu sekund na wyłonienie z niego najważniejszych informacji. Niestety błędy, nieuporządkowanie, a przede wszystkim niedopasowanie aplikacji do oferty od razu rzucają się w oczy. Warto pamiętać o kilku ważnych zasadach tak, aby dać przyszłemu pracodawcy dokładnie to, czego […]

czytaj więcej

Mini słownik pojęć HR

Czy wiecie, że CX może wpływać na decyzje zakupowe? Czy uczestniczyliście kiedyś w Exit Intervew z prawdziwego zdarzenia? Hmm…. a może nie wiecie, o co chodzi? Jeśli nie – przygotowaliśmy dla Was mini słownik 7 pojęć z branży HR, które po prostu wypada znać 🙂 Employer Branding (marka pracodawcy) to budowanie wizerunku pracodawcy w celu […]

czytaj więcej

Jesteś tak dobry, jak dobrych masz pracowników

Problemem polskiej gospodarki stał się rosnący niedobór pracowników, już nie tylko tych wykwalifikowanych, ale nawet osób o bardzo niskich kompetencjach. Częstym tematem rozmów wśród managerów są najnowsze „przygody”, jakie mieli z pracownikami, w tym historie o niepodejmowaniu pracy mimo wykonanych na koszt pracodawcy badań i szkolenia BHP, a niejednokrotnie również mimo podpisanej umowy. Coraz częściej […]

czytaj więcej

Personal Branding

Z tekstu dowiesz się: – czym jest personal branding – jak zadbać o swoją markę osobistą w “wersji minimum”   Każdy z nas jest dyrektorem firmy Ja Sp. z o.o. napisał kiedyś Tom Peters, amerykański autor bestsellerów z zakresu zarządzania. Personal Branding (marka osobista) to nic innego jak świadome zarządzanie taką „spółką Ja”, a więc […]

czytaj więcej