Dobre CV kontra złe CV

  Ta sama osoba – dwa różne CV. Tylko jedno z nich spełni oczekiwania rekrutera i zagwarantuje kandydatce udział w rozmowie kwalifikacyjnej. Zobacz dlaczego. Ostatnio przygotowaliśmy dla was PORADNIK o tym, jak napisać skuteczne CV. Dziś wracamy z obiecanymi przykładami – mamy nadzieję, że pozwolą Wam zrozumieć, jak nieznaczne czasem różnice, mogą całkowicie zmienić postrzeganie […]

czytaj więcej

Jak napisać skuteczne CV?

Twoje CV z dużym prawdopodobieństwem nie zostanie przeczytane w całości – przeciętnie rekruter potrzebuje od kilku do kilkunastu sekund na wyłonienie z niego najważniejszych informacji. Niestety błędy, nieuporządkowanie, a przede wszystkim niedopasowanie aplikacji do oferty od razu rzucają się w oczy. Warto pamiętać o kilku ważnych zasadach tak, aby dać przyszłemu pracodawcy dokładnie to, czego […]

czytaj więcej

Mini słownik pojęć HR

Czy wiecie, że CX może wpływać na decyzje zakupowe? Czy uczestniczyliście kiedyś w Exit Intervew z prawdziwego zdarzenia? Hmm…. a może nie wiecie, o co chodzi? Jeśli nie – przygotowaliśmy dla Was mini słownik 7 pojęć z branży HR, które po prostu wypada znać 🙂 Employer Branding (marka pracodawcy) to budowanie wizerunku pracodawcy w celu […]

czytaj więcej

Jesteś tak dobry, jak dobrych masz pracowników

Problemem polskiej gospodarki stał się rosnący niedobór pracowników, już nie tylko tych wykwalifikowanych, ale nawet osób o bardzo niskich kompetencjach. Częstym tematem rozmów wśród managerów są najnowsze „przygody”, jakie mieli z pracownikami, w tym historie o niepodejmowaniu pracy mimo wykonanych na koszt pracodawcy badań i szkolenia BHP, a niejednokrotnie również mimo podpisanej umowy. Coraz częściej […]

czytaj więcej

Personal Branding

Z tekstu dowiesz się: – czym jest personal branding – jak zadbać o swoją markę osobistą w “wersji minimum”   Każdy z nas jest dyrektorem firmy Ja Sp. z o.o. napisał kiedyś Tom Peters, amerykański autor bestsellerów z zakresu zarządzania. Personal Branding (marka osobista) to nic innego jak świadome zarządzanie taką „spółką Ja”, a więc […]

czytaj więcej

Multitasking? Niekoniecznie

Termin multitasking jest na czasie i staje się jedną z najbardziej pożądanych cech kandydatów na rynku pracy. Nic dziwnego: tempo życia i pracy rośnie. Dziennie wchłaniamy nawet 34 GB danych (m.in. w postaci nagłówków, artykułów, maili, filmów, sms-ów czy informacji przekazywanych w rozmowach). W obliczu przeładowania danymi i zwiększającej się liczby obowiązków, próbujemy wykonywać więcej […]

czytaj więcej

Zapracowany jak Japończyk, czy efektywny jak Niemiec?

 „Czy bycie managerem wyższego szczebla może być kompatybilne z ludzkim życiem?” – pyta Gianpiero Petriglieri w artykule „Dlaczego pozwalamy, aby  zabijało nas przepracowanie”. Polacy biją rekordy w pracy po godzinach i niewykorzystywaniu urlopów. Jesteśmy w pierwszej dziesiątce najbardziej zapracowanych narodów świata. Według danych Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju OECD, w 2016 roku przeciętny Polak spędził […]

czytaj więcej

Czym są unconscious bias?

Tajemniczy termin Termin unconscious bias lub jego polski odpowiednik – nieświadome uprzedzenia – jest w branży HR coraz popularniejszy. Bias to dosłownie stronniczość. Nieświadome uprzedzenia to mimowolne negatywne nastawienie wobec danej osoby czy grupy lub mimowolna pozytywna przychylność wobec niej. Choć wszyscy uważamy się raczej za osoby etyczne, bezstronne i sprawiedliwe, okazuje się, że jesteśmy […]

czytaj więcej

Każde pokolenie zmienia świat

Millenialsi szturmem opanowali rynek pracy i to o nich słyszało się ostatnio najwięcej. Przedstawiciele generacji baby boomers i X nie zdążyli się jeszcze otrząsnąć z przeświadczenia, że „ci młodzi są jacyś inni”, a już pierwsze kroki na rynku pracy stawiają przedstawiciele zupełnie nowego pokolenia – Z. Kto jest kim w roszadzie pokoleń? Obecnie na rynku […]

czytaj więcej

Struktury macierzowe – klasyka czy relikt?

Co łączy firmy General Motors, Prudential czy Ford? Wszystkie działają w oparciu o struktury macierzowe. To specyficzny typ struktury organizacyjnej, wypracowany w latach 60-tych XX w. przez agencję NASA, która tworząc liczne ośrodki badawcze i testowe oraz angażując się w szereg skomplikowanych, wielowątkowych projektów (wyścig kosmiczny, program Apollo) potrzebowała spójnej i przejrzystej struktury działania. W […]

czytaj więcej