Rozwój organizacji powinien uwzględniać rozwój jej pracowników.
Przy odpowiednim zdefiniowaniu indywidualnych celów powiązanych z celami rozwojowymi przedsiębiorstwa tworzymy warunki dla dynamicznego wzrostu naszego biznesu.
Czynników, które powodują skuteczne działanie w tym obszarze jest wiele. Kluczowe elementy, które wymagają analizy to przede wszystkim:
- Poziom kluczowych kompetencji społecznych wśród pracowników
- Dopasowanie pracownika do stanowiska, powierzonych zadań, zakresu odpowiedzialności
- Czynniki motywujące do pracy, w tym wewnętrznej motywacji poszczególnych osób
- Wiedza organizacji o pracowniku – RECOGNITION
- Zasady i skuteczność komunikacji wewnętrznej w organizacji
- Poziom satysfakcji pracowników
Szczegółowe działania przygotowujemy indywidualnie, jednak działamy wg następujących zasad:
- Poznanie celów definiowanych przez Zarządzających, wiedza o organizacji
- Diagnoza sytuacji – badanie zespołów, indywidualne analizy
- Opracowanie raportu obrazującego stan obecny
- Przygotowanie zaleceń oraz rozwiązań rozwojowych
- Skuteczne wdrożenie planu w życie organizacji – wzrost efektywności pracowników