Prezenteizm

Prezenteizm (ang. presenteeism), nazywany też chorobą korporacyjną, to nieefektywna obecność w pracy, przejawiająca się głównie jako przychodzenie do pracy w chorobie, dla samej obecności. To stosunkowo nowe zjawisko. W przeszłości lekarze skarżyli się na liczne próby „wyłudzania zwolnień”. Dziś to pacjenci nie chcą ich brać. Prezenteizm dotyczy różnych chorób, w tym przewlekłych: zapalenia stawów, alergii, […]

czytaj więcej

Employee Experience

Ostatnio często słyszymy, jak ważne są Candidate Experience, czy Offboarding. Nie można jednak budować silnego wizerunku pracodawcy (Employer Branding) skupiając się tylko na pierwszym wrażeniu pracownika o firmie, czy jego ostatnich dniach na zajmowanym stanowisku. Co z czasem kiedy pracownik rzeczywiście pełni obowiązki na danym stanowisku?   Ten czas to właśnie Employee Experience, czyli ogół […]

czytaj więcej

Offboarding – sztuka rozstania

Wiemy, jak ważne jest dobre pierwsze wrażenie. Nie dziwi więc rosnąca świadomość znaczenia Onboardingu, czyli powitania i wdrożenia pracownika. Niestety kwestii Offboardingu – pożegnania z pracownikiem – nie poświęcamy już tyle uwagi.   Niesłusznie! Offboardingu nie warto też ograniczać tylko do poprawnie przeprowadzonych procedur kadrowych. To, czy rozstajemy się w miłej atmosferze i z klasą, […]

czytaj więcej

Prokrastynacja

Prokrastynacja to przypadłość demokratyczna: może dopaść tak stażystę, jak i menadżera. Czym jest i skąd się bierze nieustanne odkładanie rzeczy i decyzji na później? Prokrastynacja to tendencja utożsamiana z odwlekaniem, opóźnianiem lub przekładaniem czegoś na później, ujawniająca się w różnych dziedzinach życia. To dobrowolne zwlekanie z realizacją zamierzonych działań, pomimo posiadanej świadomości pogorszenia sytuacji wskutek […]

czytaj więcej

Elevator pitch – daj się poznać

Czy potrafisz w krótki i zwięzły sposób opowiedzieć o tym, czym zajmuje się twoja firma? A może wyjaśnić, za co jesteś odpowiedzialny na zajmowanym przez siebie stanowisku? Wbrew pozorom taka błyskawiczna autoprezentacja bywa trudniejsza niż myślisz. Pół minuty – tyle przeciętnie spędzamy w windzie. Co jeśli znajdziemy się w towarzystwie potencjalnego inwestora albo nowego klienta? […]

czytaj więcej

Zarządzanie ciszą

Jak zarobić na ciszy? Zarządzając hałasem w biurze! To sposób na znaczną poprawę efektywności pracowników. Większa efektywność może przełożyć się na większe przychody. Według Światowej Organizacji Zdrowia, 340-milionowa populacja Europy Zachodniej traci każdego roku milion lat zdrowego życia z powodu hałasu[1]. Głośne dźwięki zaburzają rytm serca i wpływają na pracę mózgu, który zaczyna produkować hormony […]

czytaj więcej

Silver tsunami na rynku pracy

Terminem silver tsunami określa się pokolenie dojrzałe, w wieku 55+. To nie tylko świadomi i wymagający konsumenci, ale też aktywni uczestnicy rynku pracy. Już teraz w Polsce żyje ich ponad 9 milionów, a do 2050 roku mogą stanowić nawet połowę polskiego społeczeństwa. Czy branża HR jest na to gotowa? Polska zajmuje 30. miejsce w rankingu […]

czytaj więcej

RPO – outsourcing procesów rekrutacji

Skrót RPO jednym będzie kojarzył się z Rzecznikiem Praw Obywatelskich, a innym z Regionalnym Programem Operacyjnym. W świecie HR może jednak oznaczać tylko jedno: Outsourcing Procesów Rekrutacyjnych (ang. recruitment process outsourcing). Czym jest RPO? RPO narodziło się w latach 90-tych w Stanach Zjednoczonych, skąd zawędrowało do Kanady i Wielkiej Brytanii, a obecnie szturmem podbija całą […]

czytaj więcej

Candidate Experience

Terminem Candidate Experience (CX) określa się ogół wrażeń kandydata z udziału w procesie rekrutacji. Na te wrażenia składa się wiele czynników, nie tylko pytania, jakie zadaje rekruter. Wrażenia kandydata z procesu rekrutacji są ważne. Mają wpływ nie tylko na to, czy podejmie on pracę w Twojej firmie, ale też co opowie rodzinie i znajomym, napisze […]

czytaj więcej

Employee Advocacy

Employee advocacy oznacza poparcie, jakiego pracownik udziela pracodawcy w swojej sieci. W przeszłości sieć tworzyli członkowie rodziny, przyjaciele i znajomi. Współcześnie jest podobnie, jednak sceną działań stał się Internet. To zjawisko na styku dwóch sfer – prywatnej i zawodowej. Koncentruje się na promowaniu firmy w mediach społecznościowych pracownika. Zjawisko employee advocacy (EA) narodziło się w […]

czytaj więcej